Om skolan

Tumba gymnasium är en av Storstockholms mest sökta skolor. Vi har levererat framtidsdrömmar sedan 1974 och vi gillar både traditioner och att vara nyskapande. Våra 1351 elever representerar hela 24 svenska kommuner.

Snabbfakta om Tumba Gymnasium

1. Skolan har funnits sedan 1974 och är kommunal. Det ger trygghet och långsiktighet för dig som elev.
  2. 1351 elever går här i årskurs 1 till 3. År efter år är vi en av Stockholms läns mest söka gymnasieskolor.
  3. Vi har totalt 10 program (20 inriktningar) med en blandning så att det finns något för alla.
  4. Våra lärare är behöriga enligt skollagen. Vi har 14 förstelärare, en lektor och tre som har doktorerat inom naturvetenskap.
  5. Egenlagad och varierad skolmat är en självklarhet med både vegetariska och icke vegetariska alternativ.

Framtidsdrömmar sedan 1974

Våra 1351 elever representerar hela 24 svenska kommuner och tillsammans arbetar vi ständigt på att utveckla vår gymnasieverksamhet till regionens vassaste. Riktigt bra skola är legitimerade lärare, pedagogik som engagerar, teknisk framkant och såklart — engagerade elever som gillar varandra och stöttar varandra mot en bra framtid.