Ditt gymnasieval

Här finns allt du behöver veta inför gymnasievalet. Att välja rätt program och skola är viktigt, bra kamrater och legitimerade lärare och ett vettigt schema och god skolmat - på TG är allt det som gör bra skola viktigt.

Tänk på detta inför gymnasievalet

1. Börja i tid. Ju mer tid du funderar och tänker igenom ditt gymnasieval, desto bättre val kommer du göra.
  2. Vad är du intresserad av? Att gå tre år tillsammans med kompisar som delar samma intresse kan motivera  och utmana dig till bättre betyg.
  3. Besök öppethus! Många skolor har liknande utbildningar, men fler faktorer avgör om du skall lyckas med dina studier. Arbetsmiljö, trygghet, får du det stöd eller de utmaningar du behöver, skolmaten, lärarna, schemat, aktiviteter, individuella val, föreningar osv.
  4. Du väljer inte ett yrke för livet, du väljer en utbildning för framtiden. De viktiga valen i ditt liv ligger faktiskt efter gymnasiet. Du ska ha med betygen och din behörighet och dina kunskaper från oss som gör nästa val möjligt. På gymnasiet skapar du grunden för din framtid.

Det här är
Tumba Gymnasium