Tumbas tjejer silver i Handbolls-SM i Jönköping

Efter härligt spel där TG:s tjejer åk1:or gick från klarhet till klarhet i grundspelet, i kvarts-. och semifinaler, blev det till slut en hedersam finalförlust mot riksgymnasiet Katrinelund från Göteborg. Vi kan leva med det, säger Mats Kardell, som leder handbollsverksamheten på TG tillsammans med skickliga instruktören Caroline Hellström. Tjejerna har gjort grymt bra ifrån sig och hade häng i finalen och kom ihåg; Vi spelade även med blivande NIU-elever som går i 9:an och som börjar på TG till hösten. Nästa gång vi möts är jag inte så säker på att det är riksgymnasiet som håller i guldmedaljerna.

Vi tackar alla tjejerna för en fantastiskt väl genomförd presentation. Silvermedaljen förpassas till prisskåpet och vi ser fram emot fler välspelade turneringar. Killarna spelade fint i grundspelet och slutade som gruppetta. I kvartfinalen fungerade inte spelet riktigt och det blev en jämt förlust mot Midsommarkransen. Flera spelare tar studenten i sommar och vi får tacka dem för bitvis bländande spel och många kommer säkert att synas i framtiden.