Ambitiösa TG elever planerar sin student – SVT och P4 intervjuar elever

Just nu pågår studentplaneringen för fullt och det kostnaderna skenar. Det gäller att planera i tid och välja bort utgifter som är direkt onödiga. Sveriges television har uppmärksammat TG och intervjuade elever och rektor kring vad man kan göra som elev eller skola för att hålla ned kostnaderna. Inslaget i Aktuellt var långt med ekonomiska experter mm, men det har vi inte tillgång till. Här kommer istället en länk till SVT:s egen kortversion.

Studenten kommer att firas tisdagen den 4 juni klockan 12 och det blir som alltid ett härligt kalas. Innan dess bjuder skolan på den traditionella skolbalen.

Tumba gymnasiums elever planerar sin student

Även P4 Stockholm gjorde ett inslag om hur TG och TG:s elever försöker hålla ner de skenande kostnaderna för en studentexamen.

sverigesradio.se/…/sa-fick-skolan-ner-priset-pa-svindyra-studentmossan