Skolstart HT23 på Tumba gymnasium samt info till de som söker en extraplats

Hej alla nya och gamla elever!

Med ditt antagningsbesked meddelas öven uppropstiderna som är olika för programmen och årskurserna. Alla elever i årskurs 1 kommer att få ett välkomstbrev hemskickat i brevlådan runt den 9-10 augusti, där står alla detaljer som ni behöver veta och förbereda inför skolstart.

ÅK1 (utom grupperna kopplade till AST) börjar måndagen den 21 augusti enligt följande ordning:

08:00 11:00 Upprop NA-TE Tumbascenen
08:30 11:30 Upprop RL, FT, EE i gymnasiubiblioteket
09:00 12:00 Upprop EK i gymnasiebiblioteket
09:30 12:30 Upprop SA i gymnasiebiblioteket
10:00 13:00 Upprop HU-ES i gymnasiebiblioteket

AST-klasserna mot programmen ES, TE, SA och IM börjar tisdagen den 22 augusti med start i gymnasiebiblioteket klockan 13:00.

Åk2-3 börjar skolan torsdagen den 24 augusti klockan 13:30.

Vill du ha plats på TG trots att du inte kommit in, alternativt går på annan skola och vill byta till oss. När det gäller byten inför åk2 krävs det att du har minst godkänt på alla kurser och att din studieplan inte avviker för mycket från TG:s. Det kan finnas enstaka platser kvar. Mejla din studieplan och ditt önskemål till våra syvar Souzi och Pernilla – se vår hemsida, så återkommer de med svar senast i augusti.

När det gäller skolbyten inför åk1 går vi på reservlistorna första tiden. Du är välkommen att mejla våra syvar, tala i så fall om vilket program du vill börja på, vilka poäng du har från grundskolan, samt ditt telefonnummer. Finns det en chans tar vi in dig. I nuläget kan det finnas enstaka platser på RL, HU och ES-film, Tv och Podd. Men vi antecknar intresse från alla som hör av sig. Observera att våra Syvar har semester under juli månad, så svar kan dröja till augusti.