Välkommen till TG alla nya och gamla elever inför HT2022

Välkomna alla nya och gamla elever till TG inför HT2022. För att göra det lite extra komplicerat har vi olika uppropstider för både programmen och årskurserna. Även ni som är nya elever kan ha olika dagar som ni börjar på. Förutom denna information får alla nya elever ett brev hem i brevlådan runt den 10-12 augusti med mycket som är viktigt att veta.

Torsdagen den 18 augusti upprop för de nationella programmen (ej AST-stöd eller IM) på Tumbascenen (TG:s aula).

08:30 Teknik- och Naturvetenskapliga programmen

09:30 Ekonomiprogrammet (samtliga inriktningar)

10:30 Samhällsprogrammet, Humanistiska- och Estetiska programmen

12:30 El och Energiprogrammet, Fordons- och Restaurang- och livsmedelsprogrammen.

Fredagen den 19 augusti kl: 09:00 upprop för elever vid AST-stödet åk1 samtliga program och inriktningar, i gymnasiebiblioteket.

Måndagen den 22 augusti klockan 13:30 elever vid vårt introduktionsprogram i gymnasiebiblioteket.

Våra kära åk2:or och åk3:or har sommarlov ända till tisdagen den 23 augusti då det blir upprop i salarna klockan 13:00.

Viktigt att veta! Vi kan inte ge ledigt till elever som ännu inte blivit inskrivna vid Tumba gymnasium. Åk alltså inte bort och semestra på uppropet då du riskerar att förlora din plats till skolans många reserver. De första skoldagarna är mycket viktiga då vi jobbar med saker som eleverna inte får missa, det kan exempelvis gälla intensivstudier i matematik mm.

Vill du börja på TG och står som reserv kan du mejla våra syvar Souzi och Pernilla efter den 18 augusti, du hittar deras kontaktuppgifter på vår hemsida. Vi följer reservlistorna, men det kan finnas enstaka platser på ett par av programmen.