Föräldramöten åk2 och åk3 på Tumbascenen den 21 september kl 17:30

Dags för höstens sista föräldramöte. Nu hälsas föräldrar och vårdnadshavare till elever i åk2 och åk3 välkomna och brev ska ha skickats till alla hemadresser. Onsdagen den 21 september kl: 17:30-19:00 och det gäller samtliga program.

Vi börjar på Tumbascenen och går sedan vidare till klassrummen för samtal med mentor. Våra elever är också välkomna, men skulle det bli fullt i aulan får ni vänta till klassmötena. Vi tror att detta kan bli en viktig och bra kväll efter tider av Covid och distansundervisning så ta dig gärna tid att komma och träffa både mentorer, representanter för vår elevhälsoorganisation och även skolledning. Vi kommer att fokusera på sådant som är viktigt för en förälder att tänka på inför en lyckad studentexamen, samt såklart en del annat smått och gott.

Förbered dig gärna genom att logga in på Vklass som är Botkyrkas lärportal för förskolan, grundskolan och gymnasieskolan. Som vårdnadshavare kan du följa ditt barns skolgång och kan till exempel se närvaro, schema, resultat, skolans matsedel och rapportera frånvaro. Har du myndiga barn kan du fråga om du får lov att få tillgång till V-klass. På föräldramötet är alla välkomna, elever såväl som föräldrar – även till myndiga elever.

Instruktioner för inloggning, klicka HÄR