Härligt – äntligen skolstart – välkommen nya och gamla TG-elever

Äntligen skolstart! Åk1 (de nationella programmen) börjar skolan onsdagen den 18 augusti med upprop på Tumbascenen enligt följande tidtabell:

08:30 Upprop EE, RL, FT
09:00 Upprop EK, Finek, HU
10:00 Upprop SA, ES
13:00 Upprop TE. NA

IM åk1 har sitt upprop torsdagen den 19 augusti klockan 14:00 på Tumbascenen.

De första dagarna äger ni i åk1 skolan för er själva. Ni får hem ett brev hem innan skolstart, som berättar vad som gäller, viktiga blanketter att fylla i – om er nya dator, om hälsojournaler och mycket annat.

Dock måste du personligen vara på plats vid uppropet. Annars går din gymnasieplats till någon av våra många reserver. Skolan på TG börjar med riktig skola, inte privata resor eller semestrar – då får någon annan din plats.

Eleverna i åk2 börjar med upprop tisdagen den 24 augusti klockan 13:30 och åk 3 klockan 14:00. Ni kör enligt schema från onsdagen.

Många elever ringer och vill börja hos oss. Gäller det start åk1 kör vi ju på reservlistorna, men det går alltid bra att kontakta våra duktiga syvar som placerar in er på våra listor – det är ju olika svårt på olika program.

Vad det gäller ny plats på TG inför åk2 kan det finnas enstaka lediga platser på de olika programmen. Kontakta våra Syvar genom att mejla dina betyg från åk1 till dem, berätta vilket program du vill börja på och skriv tydliga kontaktuppgifter som du garanterat nås på. Vi försöker ge några elever chansen att börja hos oss, om det funkar med studieplaner mm. Vi är mycket restriktiva med att ta in nya elever inför åk3, men det kan ske om elevens studieplan är väldigt lik vår – så det kan löna sig att testa om du är sugen på TG.

Våra Syvar:

jessica.jerbi@botkyrka.se

camilla.bouleau@botkyrka.se

Vi ses snart och ha ett fint avslut på sommarlovet

/rektor Alf