Anna Ardin kom till TG för att prata om sin bok ”I skuggan av Assange” och om vikten av att vara källkritisk

I fredags besökte Anna Ardin Tumba gymnasium för att delta i ett samtal med Lina Berglund, skolbibliotekarie. Ardin är bokaktuell med ”I skuggan av Assange – mitt vittnesmål” där hon bland annat skildrar det drev hon utsattes för efter att ha anmält Wikileaksgrundaren Julian Assange för sexuellt tvång och ofredande. Anna Ardin vill lyfta fram varför det är viktigt att se gråzonerna och nyanserna i sådana här fall. Anledningen till att vi bjöd in henne var att det nyligen var källkritikens dag och det finns mycket i hennes historia som visar varför det är viktigt att vara källkritisk inför vad man läser och sprider på nätet.

Se filmen här.

Stort tack till våra ES18 Film/TV elever och deras lärare Anders och Tobias som filmade och producerade inslaget.

Om du är elev på TG har du chansen att vinna ett signerat ex. av Anna Ardins bok. Maila Lina.Berglund@botkyrka.se för att vara med i lotteriet.

Boken finns också att låna i skolbiblioteket.

#tgläser