Nya framgångar i SM för TG:s handbollselever i Jönköping

Med två silvermedaljer och en kvartsfinal blev TG bästa handbollsgymnasiet i Stockholmsregionen.

Flera av spelarna i F18 laget tar nu studenten och under sina tre år på TG har de tagit ett SM-guld, ett brons och nu ett silver. Inget dåligt facit.

Då även våra yngre F16-elever tog ett SM-silver finns det chans på fler medaljer också i framtiden.

Killarna hade ett ruggigt oflyt och åkte ut i en jämt kvartsfinal mot SM-guldmedaljörerna från Polhemsgymnasiet i Lund.

Inför hösten ser det bra ut med sökande till NIU-handboll även på killsidan, det kan säkert bli en bra återväxt även där.

Extra ”cred” till våra fantastiska NIU-tränare Caroline, Mats och Martin för allt slit och coachande – det lönar sig!