Alla elever har sin dator som arbetsverktyg

Alla elever på Tumba Gymnasium får under studietiden disponera en dator anpassad efter dina studier. Datorn hämtar du ut vid skolstart hos IT-stöd som sitter på plan 2 i skolan. Vi har två skickliga IT-tekniker som är ansvariga för olika program på skolan och gärna hjälper dig med din dator. Vi är även behjälpliga med alla skoltekniska frågor du kan tänkas ha, exempelvis diverse inloggningar eller om din dator inte fungerar.

Regelverk

Inför att du hämtar ut din dator får du och din vårdnadshavare fylla i en blankett med regler vad som gäller för hanteringen av din dator. Vi vill poängtera vikten av att du läser igenom och förstår regelverket. Stöld ingår inte i kommunens försäkring, kolla gärna vad som gäller med din hemförsäkring.  Blanketten hittar du (här-länk från Daniel)

Inför studenten har du möjlighet att köpa ut din dator till ett förmånligt pris. Mer information om detta får du när dina studier hos oss närmar sig slutet. Om du avbryter dina studier i förtid måste du alltid lämna tillbaka din dator.

Service och teknisk support

Våra duktiga It-tekniker kan hjälpa dig med det mesta. André ansvarar för alla Mac-datorer samt Chromebooks för ekonomiprogrammen. Daniel för alla PC och Chromebooks för övriga gymnasieprogram. Vid deras arbetsrum på plan två finns en liten servicelucka som du kan besöka för personlig kontakt. Det kan vara smart att boka tid via mejl eftersom de också jobbar med service till lärarna och med dataunderhåll i våra många salar och studios.

Porträttfoto av Daniel Haglund

Daniel Haglund